کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735878462 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

NVIDIA Tesla K40 ؛ سریع‌ترین تراشه شتاب‌دهنده جهان

NVIDIA Tesla K40

انویدیا امسال در خلال کنفرانس جهانی ابرمحاسبات (SC) که همه‌ساله با موضوع محاسبات سنگین، شبکه‌، ذخیره‌سازی و تحلیل، با حمایت دو انجمن بزرگ ACM و IEEE برگزار می‌شود، تازه‌ترین تراشه شتاب‌دهنده گرافیک خود به‌نام Tesla K40 را که در عین حال سریع‌ترین پردازنده مکمل (coprocessor) فعلی دنیا در حیطه اَبَرمحاسبات است، معرفی کرد.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، طبق گفته انویدیا سرعت تراشه ۱٫۴۳ ترافلاپی TeslaK40 ده برابر سریع‌‌ترین سی‌پی‌یوهای کنونی جهان است. در حوزه محاسبات سنگین، تراشه‌های سری تسلا به‌عنوان مکمل سی‌پی‌یوها عمل می‌کنند و پردازش‌های پیچیده علمی و ریاضی به آن‌ها سپرده می‌شود. در طراحی تراشه جدید تسلا از نسخه‌ای تغییریافته‌ از معماری Kepler انویدیا استفاده شده‌است.

مزیت کلیدی Tesla K20 بهره‌گیری آن از فناوری درخشان GK110 است که انویدیا در مراسم معرفی‌اش در اردیبهشت‌ماه پارسال از آن به‌عنوان پیچیده‌ترین مدار مجتمع وقت جهان یادکرده‌بود؛ GK110 در واقع یک پردازنده گرافیک (GPU) است که در صنعت تراشه‌سازی انویدیا مدل توسعه نوین و مدرن‌تری را به‌ ارمغان آورد.

این شرکت ظرف چندماه گذشته با عرضه دو کارت گرافیک GeForce GTX 780 Ti و Quadro K6000 فناوری‌ GK110 را به‌طور کامل در هر دو خانواده کارت‌های «جی‌فورس» و «کوادرو» پیاده کرد و البته Tesla K20(X) اولین تراشه این شرکت بود که از مزایای GK110 بهره برده‌بود.

اما اینک تراشه جدید K40 تمام ویژگی‌ها و امکانات GK110 را در خود به‌کار گرفته‌است. تراشه K40 حاوی ۲۸۸۰ هسته پردازشی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم است که این مقدار حافظه در مقایسه با K20X به‌ دو برابر افزایش یافته‌است.

سرعت کلاک پایه برای هسته‌های این تراشه ۷۴۵ مگاهرتز است اما بسته به نیازهای محاسباتی کاربران، تا ۸۱۰ یا ۸۷۵ مگاهرتز نیز قابل افزایش است. طبق ‌گفته سومیت گوپتا، مدیر محصولات Tesla Accelerated Computing انویدیا، در این تراشه نمی‌توان برای صرفه‌جویی در کارکرد برق هسته‌های بی‌کار را موقتاً خاموش کرد و از این‌رو کل جی‌پی‌یو یا کاملاً روشن خواهد بود یا کاملاً خاموش.

گفتنی است، تراشه پیشین K20X نیز که براساس همین معماری ساخته شده‌بود در ابرکامپیوتر Titan در دپارتمان انرژی ایالا‌ت‌ متحده به‌کار گرفته‌شد؛ ابرکامپیوتر مذکور با قدرت محاسباتی ۱۷٫۵۹ پتافلاپ تا پیش از ژوئن امسال درصدر سریع‌ترین ابرکامپیوترهای جهان بود تا اینکه رقیب چینی آن موسوم به Tianhe-2 با تراشه‌های Xeon E5 و شتاب‌دهنده‌های Xeon Phi اینتل توانست با ثبت رکورد ۳۳٫۸۶ پتلافلاپ این جایگاه را از آن خود کند.

شرکت‌های زیادی از جمله اچ‌پی، آی‌بی‌ام، دل، سیلیکون‌گرافیکس، Cray و ایسوس از K40 در محصولات خود استفاده خواهند کرد اما قیمت این تراشه هنوز از سوی انویدیا اعلام نشده‌است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 18020 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1392/09/04 تعداد مشاهده: 2765
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر